Deklaracja dostępności

Zespól Szkół im.Wincentego Witosa w Jasieńcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsjasieniec.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Na stronie nie zawarto celu linków w kontekście. Brak widocznego fokusu aktualnie zaznaczonych elementów. (powód: Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego. Wyniki badania przedstawia raport z audytu.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Do końca 2021 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych”, „Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo”

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Dorota Nowak-Michałowska

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
ądania
zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Dostępne są następujące wejścia: Drzwi zewnętrzne do budynku głównego szkoły znajdują się od strony park ingu, na dziedzińcu wewnętrznym Boczne drzwi od strony wschodniej budynku głównego Boczne drzwi zewnętrzne do budynku głównego na łączniku szkoły wyposażone w podjazd dla wózków główne drzwi do budynku bocznego, w którym sale umieszc zone są na piętrze Gł ówne wejście do szkoły oznaczono tablicami urzędowymi. Osobami udzielającymi informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Wszystkie drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz .Drzwi wejściowe oprócz drzwi do budynku bocznego są dwuskrzydłowe i p osiadają określone normami parametry w odniesieniu do rozwieranych drzwi zewnętrznych, dwuskrzydłowych. Parametry w jednych drzwiach bocznych pozwalają na przemieszczenie się nimi osób z niepełnosprawnością przy otwarciu drugiego skrzydła. Do drzwi zewnęt rznych prowadzi nawierzchnia utwardzona z kostki brukowej. Drzwi wewnętrzne do sal mają szerokość 0,8 m wysokość 2,0m. Łazienka dla osoby niepełnosprawnej znajduje się na łączniku szkoły . Budynek główny składa się z parteru i piętra, na które prowadzą sc hody przy głównym wejściu. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora znajdują się na parterze budynku. Dojście do nich nie stanowi bariery dla osób niepełnosprawnych. W szkole oznakowano drogi ewakuacyjne. Wyjścia ewakuacyjne stanowią: drzwi obok szatni, głów ne drzwi wejściowe, drzwi na łączniku, drzwi od pracowni gastronomicznych, drzwi z hali sportowej ,drzwi w korytarzu obok hali sportowej , drzwi do sal nr.13,14 i 17

Dostosowanie korytarzy

Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na parterze.

Dostosowanie schodów

Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na parterze.

Dostosowanie wind

W budynku brak wind

Dostępność pochylni

Zastosowano podjazd dla wózków od strony dziedzińca szkoły, informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny.

Dostępność platform

Zastosowano podjazd dla wózków od strony dziedzińca szkoły, informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny.

Dostosowanie parkingów

Na parkingu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem a systującym i psem przewodnikiem

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsług i osób słabosłyszących

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak tłumacza języka migowego

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 listopada 2020 13:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Nowak-Michałowska
Ilość wyświetleń: 809
11 marca 2025 13:42 (Dorota Nowak-Michałowska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
11 marca 2025 13:42 (Dorota Nowak-Michałowska) - Dodanie załącznika [wynik_badania_dostepnosci.pdf] do deklaracji dostępności.
11 marca 2025 13:42 (Dorota Nowak-Michałowska) - Usunięcie załącznika [wynik_badania_dostepnosci.pdf] z deklaracji.